برگزيدگان دومين جشنواره طنز عبيد زاکاني معرفي شدند

 

هم‌زمان با هفته فرهنگي قزوين نفرات برتر دومين جشنواره طنز عبيد زاکاني معرفي شدند و از ايشان تجليل شد.

در بخش نثر و داستان اين دوره از جشنواره طنز عبيد زاکاني ، بابک ثبوتي از زنجان، مصطفي مشايخي از تهران و سعيد رهامي به عنوان شايسته تقدير و جوايز نفرات اول تا سوم به ترتيب به حميد اسکندري از تهران، صفورا بياني از تهران و مرتضي رويتوند از قزوين اهدا شد.

 

در بخش شعر ضمن تقدير از احمد آوازه از همدان و حسين گلچين از گيلان، جايزه نفر اول به حسين مهدويان از قم، مقام دوم به محمد شفيعي و مقام سوم به طور مشترک به علي فلاح از قزوين و جواد نوري از همدان رسيد.

محمد درافشاني سرپرست شهرداري قزوين در اين مراسم گفت: اين جشنواره نخستين بار سال گذشته به صورت استاني برگزار شد و امسال در قالب ملي تداوم يافت و با استقبال قابل توجهي نيز مواجه شد.
با توجه به خاستگاه قزوين در اين بخش اميدواريم اين شهر به عنوان پايتخت طنز کشور ثبت شود.

وي با بيان اينکه نگاه شهرداري قزوين به عرصه فرهنگ و هنر جدي است، اضافه کرد: تلاش مي‌شود در سال آينده با برگزاري اين جشنواره در سطح بين المللي حداقل شرکت کنندگاني از کشورهاي فارسي زبان داشته باشيم.

صابر قديمي شاعر و طنزپرداز کشور نيز در اين مراسم با تقدير از برگزار کنندگان اين جشنواره گفت:  عبيد زاکاني فقط يک طنزپرداز ايراني نيست بلکه همچون حافظ يک طنزپرداز جهاني است که آثار وي به ويژه رساله دلگشا تعريف دقيقي از طنز ارايه مي‌دهد.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=311356
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.