بررسي داستان «سد بلارود» در مکتب‌خانه طنز

داستان طنز «سد بلارود» اثر خسرو شاهاني در هشتاد و هشتمين مکتب‌خانه طنز با حضور رضا ساکي و جمعي از علاقه‌مندان به طنز و طنز نويسي بررسي شد. فيلم اين کارگاه هم‌اکنون در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

داستان سد بالارود اثر خسرو شاهاني که سال ???? در مجله گل‌آقا منتشر شده، در اين مکتب‌خانه از زواياي مختلف بررسي و تکنيک‌ها و ترفندهاي طنزنويسي آن بيان شد.

 

 پيشنهاد مي‌کنيم قبل از ديدن اين جلسه از مکتب‌خانه طنز، داستان طنز «سد بلارود» اثر خسرو شاهاني را در اينجا بخوانيد.

 

تماشا و دريافت هشتاد و هشتمين مکتب‌خانه طنز

 

 داستان سد بالارود همانطور که از نامش پيداست به موضوع ساخت سد در کشور اشاره دارد و مي‌توان از اين جهت آن را يک داستان محيط‌زيستي قلم‌داد کرد.

شاهاني طنزنويس، داستان‌نويس و خبرنگاري بود که با نشرياتي همچون توفيق، فکاهيون، گل‌آقا و… همکاري داشت و آثارش در آن نشريات به چاپ مي‌رسيد.

به گفته بنياد شعر و ادبيات داستاني ايران، خسرو شاهاني از نويسندگان شناخته‌ شده در طنز اجتماعي و ژورناليستي معاصر است و مجموعه‌اي از بهترين داستان‌هاي طنز ايران را با سبک و سياق خاص خود نوشته و علاوه بر برقراري ارتباط با خوانندگان عام و ساده‌پسند، از نظر تکنيک داستان‌نويسي نيز قابل توجه و دفاع است.

در پايان رضا ساکي مدرس اين کارگاه يکي از وظايف طنزنويس را بيان معضلات و مشکلات سال‌هاي آينده دانست و گفت: وظيفه طنزنويس فقط نقد مشکلات روز جامعه نيست و يک طنزنويس حرفه‌اي و باسواد مي‌تواند رفتاري که امروز انجام مي‌شود و مشکلات و معضلاتي در سال‌هاي آينده رقم مي‌خورد را نيز شناسايي کرده و آن موضوعات را با قلم طنز خود نقد کند.

براي شرکت در جلسات بعدي مکتب‌خانه طنز کافي است در زمان برگزاري روي اين لينک کليک کنيد، سپس گزينه مهمان را انتخاب کنيد و پس از نوشتن نام خود وارد وبينار شويد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313647
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.