اول ساندويچ بعد سينما

 

بيستمين شماره ماهنامه سه‌نقطه (مکتوب طنز [+ جد] فارسي) به مدير مسئولي اميد مهدي‌نژاد منتشر شد. اين شماره از سه‌نقطه با پرونده «اول ساندويچ، بعد سينما» به اين مي‌پردازد که سينما از کجا آمده و به کجا مي‌رود.

 

ابتداي شماره بيستم به بهانه ايام جشنواره با «سؤال‌هاي يحتمل يک حدود بي‌جا» يک فيلمساز کهنه‌کار يعني امرالله احمدجو آغاز مي‌شود.

 

در قسمت پرونده اين شماره هادي مقدم‌دوست، مريم حسن‌نژاد، فاطمه فهيمي، فاطمه خسرواني، حسين شمس، مريم نظام‌دوست، رضا سعيدي ورنوسفادراني، اميرعلي روشن و شيرين حسن‌نژاد به سينما و همه عوامل و ابعاد مربوط به آن پرداخته‌اند.

 

هادي مقدم‌دوست که خودش از دست‌اندرکاران سينماست در يادداشت «فقط عين فيلما» با تمرکز بر مثال سيلي و تودهني، تفاوت واقعيت فيلمي و واقعيت واقعي را مي‌شکافد، مريم حسن‌نژاد که دل پري از سينماي ايران دارد در «با تشکر از خانواده رجبي» عملکرد، چيستي و چرايي سينماي ايران را واکاويده است، اميرعلي روشن در «ماشالاتون باشه ملوک خانوم» ما و فيلم ديدن‌هايمان را از آغاز تا امروز بررسي کرده است.

فاطمه فهيمي در «تلاقي طرفين به سلامتي و با اصرار» ژانرهاي سينماي ايران را به‌طور خلاصه شناخته و شناسانده، فاطمه خسرواني در «در جوار شانه‌هاي تخم‌مرغ» توليدات سينماي خانگي را مورد مداقه قرار داده، حسين شمس در «ما مقرّ ايراني‌ها را پيدا کرد» از آدم خوب‌ها و آدم بدهاي سينماي ايران نوشته است، مريم نظام‌دوست هم در «به‌هم‌ور و قاراشميش» تصوير هولناک خانه و خانواده را در سينماي ايران تشريح کرده، رضا سعيدي ورنوسفادراني در «اينکاره‌ها و آنکاره‌ها» گمانه‌زني کرده که بعضي از بازيگران سينماي ايران باتوجه به نقاط ضعف و قوتشان اگر بازيگر نبودند، چه کاره بودند و شيرين حسن‌نژاد در «بيتا فرهي در کسوت خانوم هويشام» در قالب يک نمايشنامه حرف‌هايي که در حالت عادي نمي‌توانستيم اينقدر باز کنيم را باز کرده است.

 

در بخش نيمخط سه‌نقطه سينمايي هم که ضميمه کمي تا قسمتي جدي‌تر سه‌نقطه است، نفيسه رحماني با پنج يادداشت «با پانزده هزار تومان سينما را وسط هال‌تان بگذاريد»، «جشنواره خودمه به هيشکي نومودوم‌هاي وطن را بشناس»، «سينماي سياه يا سينماي حق مردم را پس بدهيد»، «از سينما رفتگان و بر سينما آمدگان» و «سينماي هار هور هير» به اقتصاد سينماي ايران، جشنواره‌هاي فيلم، سينماي جشنواره‌پسند، رکوردداران سينماي ايران و سينماي کمدي پرداخته است.

نيمخط با مطلب «اون سکانس آخري که اصغر فرهادي نمي‌سازه» که نظر مخاطبان سه‌نقطه در مورد ترين‌هاي سينماي ايران است به پايان مي‌رسد.

 

يوسفعلي ميرشکاک با «حضرتعالي، حقير و مستضعفين»، محمد صالح‌علا با صفحه جديد زعفران‌زار و «مي‌خواستم يک عمر به پاي هم پير شويم»، سيداکبر ميرجعفري با «شيء گمشده در آخرين جيب»، زهرا درمان با «ساعت طلايي کپيدن» و سيد اکبر موسوي با «جان من برويد سر اصل مطلب» در بخش کرسي آزادنويسي سه‌نقطه بيستم حضور دارند.

اين بخش باشگاه نويسندگان هميشگي سه‌نقطه است که هريک در فرم و با بيان مخصوص به خود مي‌نويسند.

 

در تهرانشهر شماره بيستم هم رضا ساکي با «گرگ تنها در تهران» از سفرها و مهاجرت به تهران نوشته است. «جفت خوشحالان» نيز که گفتگويي است با آنها که حال خوشي دارند و حال ديگران را هم خوش مي‌دارند، در اين شماره به سراغ رحمت رنجبر، يار قديمي سه‌نقطه رفته است. آلبوم تهرانشهر بيستم به «سينماهايي که ديگر سينما نيستند» پرداخته و معروف‌ترين سينماهاي تعطيل شده تهران را روايت مي‌کند.

در درباره طنز بيستم نيز محمود فرجامي با نهمين قسمت استندآپ کمدي، «رام کردن حيوان سرکش استندآپ کمدي» از نخستين اجرا و نکات مربوط به آن نوشته است و اسماعيل اميني در کارگاه طنز با رويکردي جديد به شما توضيح مي‌دهد که «چيست که طنز را ارزشمند مي‌کند.»

 

ماهنامه سه‌نقطه با همکاري هنرمندان شيما جوهرچي، فاطمه چاوشي، طيبه دالايي، نفيسه رحماني، حامد رضوي، محمد رفيعي، حسين شمس، سيدمحمد صاحبي، محمد صمدي، فاطمه فهيمي، مرتضي کاردر، سحر نحوي و… ساير دوستان و آشنايان، و به مديرمسئولي اميد مهدي‌نژاد توليد و منتشر مي‌گردد.

 

بيستمين شماره سه‌نقطه، در ??? صفحه و با قيمت ?? هزار تومان در کتاب‌فروشي‌ها و دکه‌هاي روزنامه‌فروشي و فروشگاه‌هاي آنلاين عرضه شده است. / مهر

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313622
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.