«اسرار و ابزار طنزنويسي» به چاپ سوم رسيد

 

کتاب «اسرار و ابزار طنزنويسي» با نگارش، تدوين و ترجمه زنده‌ياد محسن سليماني توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسيد.

اين‌کتاب از ? فصل اصلي با عنوان‌هاي «اصول طنزنويسي»، «قالب‌هاي طنزنويسي» و «طنزنويسي به روايت طنزنويسان» تشکيل شده که اين سه فصل به ?? بخش تقسيم شده‌اند و در هر يک از اين بخش‌ها به جزئيات طنزنويسي پرداخته شده است.

واژه‌نامه انگليسي- فارسي و فارسي- انگليسي در انتهاي کتاب هم از ديگر بخش‌هاي تشکيل‌دهنده اين‌کتاب است. همچنين براي جستجو در فصل‌هاي کتاب، در انتهاي اين‌اثر فهرست اعلامي نيز منتشر شده است. فهرست منابع کتاب نيز در انتهاي هر يکي از اين بخش‌ها آورده شده‌ است.

در اين‌کتاب از شخصيت‌هاي بزرگ حوزه طنز دنيا چون وودي آلن آرت بوخوالد، استيو مارتين، ديويد ايوانز و… مطالبي ترجمه شده است.

همچنين بخشي از فصل «طنز نويسي به روايت طنزنويسان»، به ديدگاه‌هاي منوچهر احترامي، کيومرث صابري فومني، ابوالفضل زرويي نصرآباد و عمران صلاحي درباره طنز پرداخته است.

 

محسن سليماني در بخشي از مقدمه اين‌کتاب نوشته است:

«اسرار و ابزار طنزنويسي» را مي‌توان گامي اوليه در اين زمينه دانست که عاري از مشکلات و اشتباهات نخواهد بود ولي اميدوارم انگيزه‌اي باشد تا ديگران هم در اين حوزه بيشتر وارد شوند. عنوان اين کتاب را به ياد منوچهر احترامي، «اسرار و ابزار طنزنويسي» گذاشتم که وي اين‌نام را بر يکي از کلاس‌هاي خود نهاده بود همچنين  عمران صلاحي که در يکي از گفتگوهايش آرزو مي‌کند روزي برسد که در ايران به مقوله طنزنويسي به صورت علمي پرداخته شود.

چاپ اول اين‌کتاب خرداد سال ?? عرضه شد و اکنون به چاپ سوم رسيده است.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313390
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.