استندآپ محمدحسین توسلی و روایتی که تغییر کرد

استندآپ محمدحسین توسلی و روایتی که تغییر کرد

نویسنده: سارا ملاعباسی

برای بسیاری از افراد این موقعیت به وجود آمده که بعد از بیدار شدن هوشیاری کافی نداشته باشند و برای لحظه‌ای خودشان و اطرافیان‌شان را فراموش کنند.

موضوعی که محمدحسین توسلی در یکی از استندآپ‌هایش در خندوانه به آن پرداخت و در شوخی سازی با این موقعیت موفق بود.

او از همان ابتدا با جملات کوتاه و موضوعی که هر بیننده‌ای دست کم یک بار آن را تجربه کرده است، توجه تماشاگران را جلب کرد و توانست آنها را با اجرا همراه کند.

استندآپ محمدحسین توسلی

 

برای مشاهده یایر ویدیوها به نماشای دفتر طنز سر بزنید

به طوری که با طراحی شوخی‌های کوتاه و ملموس توانست از مخاطبان خنده بگیرد و آنها را به نقطه‌ای مشخص برساند. هر چند که این فقط قسمتی از استندآپ او بود.

نیمه دوم استندآپ توسلی با بازگشت به گذشته و بیان خاطراتی که مطرح کردن‌شان به پیشبرد اتفاقات استنداپ کمکی نمی‌کرد، باعث شد استندآپ رفته رفته از موضوع اصلی خارج شود.

در اصل این موضوع باعث شد به جای پرداختن به موقعیت‌های مختلف بعد از بیدار شدن، مشکلات بچه‌های زیر ده سال در دهه شصت و هفتاد مطرح شوند و جملات بلند جای شوخی‌های کوتاه قبلی را بگیرند.

شاید اگر آستنداپ با همان طراحی اولیه پیش می‌رفت می‌توانست نقدهای اجتماعی یکدست و بیشتری در خود داشته باشد.

هر چند که سعی شد با پایان بندی جمع و جور و بازگشت به اول متن، کمی دو تکه شدن متن پنهان شود، اما به طور کلی می‌توان این استندآپ توسلی را استندآپی با اجرای یک دست و مسلط بر صحنه دانست که کمبود نقد اجتماعی به‌روز و نبود متن یکپارچه باعث جدا شدن مقطعی مخاطب از فضای کلی شد و در انتها و فقط با یک جمله به آن بازگشت.

پایان

برای مطالعه نقد سایر استندآپ‌ها اینجا کلیک کنید.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=316647
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.