ازدواج آسان در قندشکن

 

هم‌زمان با اول ذي‌الحجه؛ سالروز ازدواج حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، بيست و ششمين محفل طنز «قندشکن» با موضوع «ازدواج آسان» شامگاه اول مرداد در حوزه هنري يزد برگزار شد.

در اين محفل ادبي که به دليل پيش‌گيري از شيوع ويروس کرونا به صورت مجازي برگزار شد تعدادي از شاعران و طنزپردازان استان با رعايت نکات بهداشتي، فاصله‌گذاري اجتماعي و استفاده از ماسک در زمينه موضوع برنامه و مضامين مختلف به شعرخواني پرداختند.

لزوم ترويج سبک زندگي ايراني ـ اسلامي، ترويج سنت حسنه‌ ازدواج، ازدواج پايدار، آسان و آبرومند، ساده‌زيستي و قناعت در زندگي، دوري از تجملات، تشريفات و بريز و بپاش‌هاي اضافي در امر ازدواج، مشکلات اقتصادي و ترس جوانان از ازدواج از جمله موارد مطرح شده در آثار طنزپردازان بود.

در اين محفل حجت‌الاسلام مهدي پرنيان، محمدجواد حلوايي، محمدحسين منصوري، علي رمضاني، محمود صادق‌منش، امير رضا شجريان، علي تقي‌زاده، علي برزگري‌خانقاه، محمد عظيمي، احمد رسولي، محمد سرچشمه، علي‌محمد برادران‌زاده، رضا ميرشکاري و غلامرضا پهلوان‌نژاد آثار خود را خواندند.

اين برنامه دومين محفل مجازي قندشکن بود که به صورت زنده از صفحه‌هاي اينستاگرام @artyazd  و @qandshekan و @yazdfarhang براي علاقه‌مندان پخش شد.

اجراي برنامه بر عهده امير رضا شجريان بود و حجت‌الاسلام مهدي پرنيان(مسئول دفتر طنز حوزه هنري يزد) به عنوان کارشناس در اين محفل حضور داشت.

در پايان به اثر برگزيده و آثار مرتبط با موضوع جوايزي تعلق گرفت.

اين برنامه با همکاري حوزه هنري استان و سازمان فرهنگي، اجتماعي، ورزشي شهرداري يزد برگزار شد.

به زودي ويدئوهاي آثار منتخب اين محفل در فضاي مجازي قندشکن منتشر خواهد شد.

علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را براي ارائه و خواندن در محافل ماهانه طنز قندشکن به رايانامهqandshekan@gmail.com  ارسال کنند.

 

 

گزارش تصويري 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313404
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.