آيين تکريم محسن مؤمني‌شريف و معارفه محمدمهدي دادمان برگزار مي‌شود

 

در پي حکم حجت‌الاسلام محمد قمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، مراسم تکريم محسن مؤمني‌شريف و معارفه محمدمهدي دادمان، يکشنبه ? تيرماه ساعت ??:?? در تالار انديشه حوزه هنري برپا مي‌شود.

 

در پي حکم حجت‌الاسلام محمد قمي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، آيين تکريم محسن مؤمني‌شريف رئيس سابق حوزه هنري و معارفه محمدمهدي دادمان در سمت رياست حوزه هنري با حضور هنرمندان و مسئولين برگزار مي‌شود.

اين مراسم با اجراي رسالت بوذري، در بخش‌هاي سخنراني، مستند گزارش فعاليت ?? ساله، مستند محسن مؤمني‌شريف و مستند پرتره محمدمهدي دادمان برگزار خواهد شد.

 

متن کامل حکم رئيس سازمان تبليغات اسلامي به محمدمهدي دادمان به شرح زير است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

مجاهد فرهيخته، جناب آقاي محمدمهدي دادمان – زيد عزه

بازخواني موقف و مصاف کنوني و پيشِ روي نهضت، براي تحليل جايگاه و ظرفيت حوزه‌ي هنري، در ميانه‌ ميدان مبارزه‌ فرهنگي، به کسي اجازه‌ کم‌دقتي نخواهد داد.

ما از امام راحل‌مان آموخته‌ايم که «تنها هنري مورد قبول قرآن است که صيقل‌دهنده اسلام ناب محمدي (صلي الله عليه و آله و سلم)، اسلام ائمه هدي (عليهم السلام)، اسلام فقراي دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه‌خوردگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها باشد و هنري زيبا و پاک است که کوبنده سرمايه‌داري مدرن و کمونيسم خون‌آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومايگي، اسلام مرفهين بي‌درد و در يک کلمه اسلام آمريکايي باشد.»

براي برداشتن دومين قدم بلند بالندگي هنر متعهد، در اين زمانه‌ بشارت‌ها و امداد الهي در شکستن هيمنه‌ تمدني ابليس الابالسه، اجتماع روزافزون هِمَم هنرمندان متعهد براي تقويت اراده‌ي مردم ضرورتي است، اجتناب‌ناپذير.

اساساً «هنر دميدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست» و رسالت الهي پيامبران جز اين نبوده است. هنر و تبليغ، «زوج بَهيج»اند و هماره، هم افق و همگام. در زمانه‌اي که روز به روز اهميت و اثر هنر و رسانه، ضريبي فزاينده مي‌يابد و فرصت‌هاي نو به نو براي تبليغ اسلام ناب خلق مي‌شود، ضرورت پيوند و اتصال، و همراهي و هم‌افزايي نهادهاي مکتبي بيش از پيش، آشکار مي‌شود.

حوزه هنري کلمه طيبه‌اي از جنس انقلاب اسلامي است که از چهار دهه پيش با همت و اخلاص هنرمندان صاحب عزمي بنا شد و به شجره طيبه‌اي بدل گشت و ثمراتش را به عنوان سرمايه‌اي بي‌بديل، سترگ و ذي‌قيمت پيش روي جبهه گسترده فکري و فرهنگي ما قرار داد.

در طليعه گام دوم انقلاب اسلامي، ضمن ابراز قدرداني قلبي و ارج نهادن به زحمات همه‌ مجاهديني که در پيشبرد حوزه هنري نقش و سهم مؤثر داشته‌اند، ضروري مي‌دانم از زحمات بي‌دريغ و مؤثر صديق فرهيخته و مجاهدم، حضرت آقاي مؤمني‌شريف که به حق به احسان و شرافت و ايمان آراسته‌اند، به‌طور خاص و از سوي همه‌ دلسوزان عرصه‌ي فرهنگ و هنر تشکر کنم و با اذن رهبري معظم انقلاب، جنابعالي را که بحمدالله از نخبگي، فرهيختگي و توانمندي مديريتي لازم در عرصه فرهنگ و هنر برخوردار هستيد، به رياست آن نهاد ارجمند منصوب مي‌نمايم؛ اميدوارم با ارتقاء و تعالي سازمان‌دهي و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌ها در مسير بالندگي بيش از پيش هنر متعهد موفق باشيد.

از درگاه پروردگار منان توفيق روزافزون شما را در اين راه مسألت نموده آرزو مي‌نمايم در لحظه لحظه سربازي مؤثرتان براي اسلام عزيز و هنر متعالي و متعهد انقلاب اسلامي، مشمول ادعيه زاکيه امام عصر (ارواحنا فداه) قرار گيريد.

ان شاءالله

محمد قمي. دوم تيرماه ???? هجري شمسي. ?? شوال المکرم ???? هجري قمري

 

 

 

محسن مؤمني‌شريف نويسنده و منتقد ادبيات داستاني متولد ???? در بيجار است. او کار خود را با دبيري آموزش و پرورش آغاز کرد و مدتي کارشناس امور تربيتي بود.

مؤمني‌شريف در ارديبهشت ???? از طرف رئيس سازمان تبليغات اسلامي به عنوان رئيس حوزه هنري انتخاب و به مدت ?? سال رياست آن را به عهده داشت. مدير کارگاه مفاخر ملي- مذهبي حوزه هنري، قائم مقام مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري، عضو شوراي سياست‌گذاري مرکز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري، مدير دفتر تاريخ و ادبيات انقلاب اسلامي کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، عضو شوراي سياست‌گذاري پژوهشگاه ادب و هنر، مدير داخلي مجله سوره نوجوانان، عضو مؤسس، بازرس و عضو اسبق هيئت مديره انجمن قلم ايران از جمله سوابق مديريتي و تشکيلاتي محسن مؤمني‌شريف است.

 

 

محمدمهدي دادمان متولد ???? در تهران است. او فارغ‌التحصيل مهندسي صنايع از دانشگاه صنعتي شريف است و مشغول به تحصيل دروس حوزوي در حوزه علميه علي بن موسي‌الرضا (مشکات) است. سال ?? مدال نقره المپياد ادبيات را کسب کرد و از آن زمان تاکنون عضو بنياد ملي نخبگان است.

دادمان پيش از انتصاب به عنوان مسئول حوزه هنري، به عنوان قائم‌مقام سازمان تبليغات اسلامي مشغول به کار بوده است. عضو هيئت مديره و معاون محتوايي موسسه سفيرفيلم، عضو هيئت مديره موسسه هنر و رسانه آينه، عضو هيئت امناي پژوهشکده شهيد رضايي، عضو هيئت مديره و قائم مقام حوزه علميه و عمليه نهضت، عضو هيئت موسس و مربي مرکز نوآوري فرهنگي اميد، عضو شوراي راهبردي جوان پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي، معاون تعليم و تربيت سازمان بسيج دانشجويي، قائم‌مقام حوزه دانشجويي شريف، عضو شوراي طراحي و مدير دوره معرفتي تشکيلاتي اسلام ناب، مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه شريف، عضو شوراي مرکزي اتحاديه جنبش عدالت‌خواه دانشجويي از جمله سوابق مديريتي و تشکيلاتي محمدمهدي دادمان است.

لازم به ذکر است؛ آيين تکريم محسن مؤمني‌شريف رئيس سابق حوزه هنري و معارفه محمدمهدي دادمان در سمت رياست حوزه هنري يکشنبه ? تيرماه ساعت ??:?? در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313367
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.