آبنبات هل‌دار به چاپ بيست و يکم رسيد

انتشارات سوره مهر چاپ بيست و يکم کتاب خواندني و پرمخاطب «آبنبات هل‌دار» را منتشر و روانه کتابفروشي‌ها کرد.

«آبنبات هل‌‌دار» نوشته دکتر مهرداد صدقي داستاني طنز در دوران دفاع مقدس است که در پشت جبهه از زبان يک کودک بجنوردي به نام محسن روايت مي‌شود. برادرش به جبهه رفته است و محسن -راوي داستان- فرزند آخر يک خانواده پنج نفري است.

آن‌ها همراه مادربزرگشان در يکي از محله‌هاي قديمي بجنورد زندگي مي‌کنند. فضاي داستان سرشار از ماجراهاي جالب و خنده‌دار است. ماجراهايي که بيشتر آن‌ها را محسن ايجاد مي‌کند.

 

از نقاط قوت کتاب توانايي نويسنده در نشان دادن حال و هوا و فضاي پشت جبهه‌هاست. نويسنده نشان مي‌دهد که چگونه مردم در اين فضا زندگي روزمره خود را مي‌گذراندند و سرگرمي‌هاي خاص خود را داشتند.

در سال‌‌هايي که به ظاهر براي بسياري يادآور روزهاي جنگ است؛ بخش عمده‌اي از مردم ايران زندگي شاد و پرماجرايي داشتند. زندگ?ِ همراه با خنده و سرزندگي، اين کتاب، هم براي کساني که از روزگار دهه ?? خاطرات نوستالژيک دارند، و هم براي نسل امروز که دوست‌دار موقعيت‌‌هاي طنز و فکاهي هستند؛ حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد.

 

محسن، قهرمان داستان، از روزگاري مي‌گويد که مردم با مسائل ساده شادي‌هاي بزرگي مي‌آفريدند، مثل اولين تجربه رفتن به سينما، ديدن اولين تلويزيون رنگي، تجربه حضور نخستين خوراکي‌هاي لوکس در خانه مردم و … .

انجام دادن کارهاي ساده براي محسن به ماجراجويي‌هايي تبديل مي‌‌شود که کمتر از هفت‌خان رستم نيست.

 

«آبنبات هل‌دار» اثر مهرداد صدقي است که به همت دفتر طنز حوزه هنري و انتشارات سوره مهر چاپ بيست و يکم آن منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان است. همچنين کتاب گوياي «آبنبات هل‌دار» با گويندگي «ميرطاهر مظلومي» هنرمند خوب کشورمان در  762 دقيقه تهيه شده و در دسترس علاقه‌مندان است.

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://dtnz.ir/?p=313590
نظر بدون فحش شما چیست؟

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.